You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer
You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer

Vilket parti är bäst på lag och ordning?

Här kan du diskutera politik och juridik. Juridiken är i hög grad politisk. Exempel och förslag på ämnen:
- Bör vi döma brottslingar till hårdare straff?
- Är det rätt att fildelning är olagligt?
- Vilket parti mostvarar din syn på lag, rätt och ordning?

Vilket parti är bäst på lag och ordning?

Inläggav Sussi tor sep 07, 2006 11:57 pm

Min bestämda uppfattning är att Moderaterna står för en tydlig politik när det gäller lag och ordning. Valet för mig känns enkelt den 17e!
Sussi

Re: Vilket parti är bäst på lag och ordning?

Inläggav Ibrahim fre sep 08, 2006 4:48 pm

Sussi skrev:Min bestämda uppfattning är att Moderaterna står för en tydlig politik när det gäller lag och ordning. Valet för mig känns enkelt den 17e!

Det är knivigt, ett frisk samhälle är ett samhälle utan folk i fängelse, var det inte någon socialdemokrat på 60-talet uttalade något liknande?

är det möjligt, jag tror inte det, det kommer alltid finnas folk som ska sko sig på andras slit och kamp.
M.V.H.

IBBE
Ibrahim
Flitig postare
Flitig postare

Re: Vilket parti är bäst på lag och ordning?

Inläggav Sussi mån sep 11, 2006 4:14 pm

Ibrahim skrev:
Sussi skrev:Min bestämda uppfattning är att Moderaterna står för en tydlig politik när det gäller lag och ordning. Valet för mig känns enkelt den 17e!

Det är knivigt, ett frisk samhälle är ett samhälle utan folk i fängelse, var det inte någon socialdemokrat på 60-talet uttalade något liknande?

är det möjligt, jag tror inte det, det kommer alltid finnas folk som ska sko sig på andras slit och kamp.

Jo, sovjetkommunisterna hade det i sin propaganda. Om sossarna sagt det någon gång förvånar mig i så fall inte. Dom har väl tagit argument från Sovjet kanske...
Sussi

Inläggav Maria mån sep 11, 2006 5:59 pm

Jo, sovjetkommunisterna hade det i sin propaganda. Om sossarna sagt det någon gång förvånar mig i så fall inte. Dom har väl tagit argument från Sovjet kanske...[/quote]

Att sovjetkommunisterna skulle sgt det verkar orimligt!!! med tanke på gulag och deras iver att fängsla meningsmotståndare. Vilken sosse är det isf som sagt det?

Jag tycker folkpartiet har en bra linje i sin krimiminalpolitik, dock så är det ju rätt typiskt att deras kriminalpolitiker Johan Pehrson just åkt dit både för fortkörning och ha anlitat svart arbetskraft.
Maria
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Ibrahim mån sep 11, 2006 7:42 pm

http://www.socialdemokraterna.se/Templa ... _2147.aspx

Det är sådant innehållslöst flum i sossarnas agerande mot krininaliteten. Det har gått 12 år utan att de lyckats med särskilt mycket, snarare har brotsligheten ökat mycket. Ingen människa med insikt i verkligheten( ofta vill ju skrivbordsvänstern hävda något annat) kan hävda att vi lyckats bra med brotten och vi de närsmat 4 åren kommer att lyckas än bättre. Åk ut till en förort på röda linnjen mot norsborg en helgkväll och se efter själva!

Jag tror på nya tag, med minskade rättigheter för de som begår brott..
M.V.H.

IBBE
Ibrahim
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Maria mån sep 11, 2006 11:36 pm

Annika Billström har lovat att satsa pengar på förorten för upprustningav bostadsområdena. Är det verkligen det förorten behöver mest, jag tror det är en meningsfull sysselsättning som är det absolut viktigaste. Lägg pengarna på ungdomsgårdar och tillvarata invandranas kompetens. Staten kan väl initialt bjuda företagarna på kompetent arbetskraft, samt skapa riktiga offentliga jobb. Alla himla plusjobb och ams-kurser är ett jäkla hån mot de arbetslösa.

Endast på sådant sätt tror jag man kan vända den negativa trenden med ökad brottslighet som följd, inte genom ett par nymålade höghus och dekorativt centrum.
Maria
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Sussi tis sep 12, 2006 12:23 am

Maria skrev:Att sovjetkommunisterna skulle sgt det verkar orimligt!!! med tanke på gulag och deras iver att fängsla meningsmotståndare.

Självklart fanns GuLag och allt elände, men dom höll skenet uppe.
Sussi

Inläggav Ibrahim tis sep 12, 2006 9:47 am

Självklart fanns GuLag och allt elände, men dom höll skenet uppe.[/quote]

Vilka höll skenet uppe menar du? nonsens

För att återgå till ämnet, vad är det för bestämd uppfattning om moderaterna du har?
M.V.H.

IBBE
Ibrahim
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Jeppe tor sep 14, 2006 12:44 am

Fi är bäst! Håller männen i ordning...

Jeppe
Jeppe

Återgå till Politik