Jag har ofrivilligt dragits in i något som i det närmaste liknar en vendetta och är i stort behov av juridisk rådgivning. Efter korta samtal med advokater VET jag att jag har rätt ur juridisk ståndpunkt, men mina motståndare ger sig inte ändå utan strider vidare med allt fulare metoder som exempelvis förtal och ärekränkning. De har inte heller dragit sig för mordhot med mera.
Allt handlar från början om kärlek, och det gör det fortfarande.
Och eftersom jag står på mig i frågan kommer det med all sannolikhet att hamna i pressen förr eller senare.
Dessvärre har jag inte råd med egen advokat utan försöker på detta sätt i stället.
Jag söker med andra ord en karriärsugen advokat som kan tänka sig att jobba pro bono. I gengäld kommer hon/han troligen att hamna i pressen och därigenom få gratisreklam. Jag är beredd att driva detta ärende hur långt som helst inom lagens ramar.
Den advokat som kan tänka sig att åta sig "fallet" får gärna vara passionerad i sitt arbete, fortfarande tro på kärleken och ha hjärtat på rätta stället. Jag inbillar mig att dessa egenskaper kanske är lättare att finna hos en kvinnlig advokat, men det är kanske bara en fördom från min sida.
Och det jag behöver hjälp med är rådgivning, få veta hur jag ska gå vidare, vad jag har för rättigheter osv.
De jag "strider" emot är "semi-kändisar" åtminstone på lokal nivå, och figurerar ofta i den lokala pressen. Jag har redan polisanmält dem på sex punkter, så sannolikheten finns att den som åtar sig detta får jobba tillsammans med mig och åklagaren.
Jag vet att jag egentligen inte behöver advokat när det är jag som polisanmält, men dessa personer sätter sig över lagen och jag känner mig fullkomligt maktlös och vill veta hur jag ska gå vidare. Dessutom kämpar jag ensam medan de är två och kan stödja varandras versioner osv.
De är dessutom slipade manipulatörer och risken är stor att de lyckas kollra bort både polis och åklagare. Det har de tydligen lyckats med tidigare.
Tacksam för all hjälp!