You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer
You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer

Skiljsmässa med utpressning!

Här diskuterar kan Du diskutera juridiska ämnen som berör familjen.

Skiljsmässa med utpressning!

Inläggav Alex Sthlm fre maj 29, 2009 1:26 pm

Hej! Jag vet inte riktigt vart eller till vem jag ska vända mig till, men jag börjar med er så får jag se vart det leder?

Mitt namn är Alex, 34 år, gift med min frun som är 36. Vi har varit ett par i tre år men gifta i nästan ett år. Nu är det skiljsmässa som ska ske enligt min fru.

När jag och min fru träffades, och blev ett par, och så småningom (rätt fort) blev sambos, så blev valet av bostan min frus lägenhet pga. praktiska skäl som närmare till arbete etc. Eftersom man sällan har två uppsättningar möbler, som sängar, soffor, bokhyllor etc, och hennes lägenhet var inredd som hon ville ha den, så blev det så att 90% av mitt bohag antingen såldes eller lämnades kvar. Pengarna för dett levdes gemensamt upp.

Nu vill min fru att jag ska lämna lägenheten, och utan att ha någonstans att ta vägen bara försvinna. Jag menar på att även om vi inte kan vara ett par längre, så måste det finnas någon rimlighet. Det finns ju faktiskt stadgar och regleringar i lagen om bodelning och hur boende för båda bör lösas.

Detta argument går hon inte med på, utan om jag kommer hävda att jag tycker vi byter ner denna tvårumslägenhet, till varsin etta, (själva bohaget vill jag inte ens ha, och gör inte anspråk på överhuvudtaget), då kommer min fru anmäla mig för misshandel och kvinnofridsbrott.
Något som aldrig hänt och det påstår hon inte heller när vi pratar.

Jag är nästan 190cm, 110 kg, tatuerad och rakad, Min fru är 160, 49 kg långt ljust hår. Jag är ÖVERTYGAD om att ingen kommer tro att denna söta lilla tjej hittar på detta.

I mitt fat ligger att jag har en misshandelsdom på mig, inte mot min fru eller någon tjej i hela mitt liv, utan när jag som kanske 18-20 åring hamnade i bråk på en krog. Det kommer ju en åklagare ta upp , fast det är 20 år sedan snudd på och jag var tonåring. Jag Kommer då bli dömd och blir inte bara av med boende, jag blir inlåst!!!!!

Nu har jag lyckas spela in, med hjälp av mobiltelefonen, när hon sitter och säger att hon tänker hitta på att jag slagit henne, stypit henne och dunkat hennes huvud i golvet(!!!) och att jag ska passa mig för jag är redan dömd, och därför kommer INGEN tveka på det hon säger är sant.

Jag vet dock inte om detta får användas, då jag inte meddelade henne om att jag spelade in samtalet, men vad gör man som kille när ett hot som detta läggs fram???

I samtalet nämner hon äöven hennes ex, som råkade ut för en tjej som ljög ihop samma sak, och han fick fyra månaders fängelse, och där VET min fru att denna kille var oskyldig, för han var på en helt annan ort i landet IHOP med med min fru när den här tjejen påstod sig ha blivit misshandlad.

Jag har PANIK verkligen..... Jag känner mig dömd på förhand. Valet jag har är att lämna lägenheten som den är, och inte ha anspråk på någonting överhuvudtaget. Men som sagt, kräver jag ett boende för oss båda, då tänker hon gå till polisen och kvinnojouren och anmäla mig för kvinnofridskränkning och misshandel.

Jag arbetar som Ordningsvakt/Entrevärd, precis kommit ut på arbetsmarknaden igen, efter att ha varit med om ett avrättningsförsök av några gäster jag inte kunde släppa in pga. att de var narkotikapåverkade. Jag lever under skyddad identitet, har en väldigt, väldigt allvarlig hotbild mot mig, som finns väl dokumentarad hos polis såväl som hos psykologer från Augusti 2005, då de sköt ner mig utanför mitt hem en natt. Förutom detta har jag även en hund, som behöver vara någonstans medans jag arbetar.

Det finns inte den minsta minsta lilla sanningshalt i det hon säger sig kommer att påstå om jag gör anspråk på något som jag anser rimligt när ett förhållande efter tre år upphör, och man dessutom är gifta, att vi får hjälpas åt att se till att byta denna lägenhet mot två stycken mindre.

Jag är jättenervös. Jag vet att jag aldrig rört henne fysiskt illa, och hon har aldrig haft ett blåmärke eller stannat hemma från jobbet eller nåt liknande, samt har denna inspelning där hon säger "jävlas du med mig kommer jag jävlas med dig, och hitta på en anmälan om kvinnofridsbrott och misshandel, och du med en misshandelsdom tidigare i livet, kommer ingen tveka på det jag säger är sanningen"

Jag har lyckats få tag i två tidigare flickvänner, som jag haft förhållande med, den ena i två år, och de är båda beredda att ställa upp som vittnen att jag under dessa förhållanden aldrig visat en antydan till aggressivitet mot kvinnor, kan det hjälpa ? De tycker det rent sagt är förjävligt att missbruka dessa kvinnor som faktiskt BLIR misshandlade genom att ljuga och hitta på en sak som inte stämmer för fem öre. Börjar många missbruka det kommer ju INGEN kvinna bli trodd så småningom, och då blir de som verkligen behöver hjälp utan i värsta fall.

En annan sak hon även gjort, är att när hon kom på att jag inte ville skiljas, utan vill att vi skulle gå på parterapi för att rädda äktenskapet (som har problem pga avrättningsförsöket på mig, jag har otroligt svårt att lita på och släppa in någon i mitt liv helhjärtat), då utnyttjade hon det (som jag ser det i alla fall) genom att skriva ut ett skuldbrev på kostnaderna av bröllopet, en bil som vi gemensamt köpte men vi blev lurade, det ska jag stå för, så hon har skrivit på ett skuldbrev själv, med min underskrift, på 300 000kr.

Just då reagerade jag inte på det, för jag var ledsen och ville lösa våra problem. När jag nu i efterhand har sagt att jag vill att hon river det där för det är för det första inte JAG som skrivit på det, eller ens läst det, sen är det inte bevittnat av någon, och Alex som är mitt förnamn har hon skrivit Alec, felstavat alltså, vilken människa stavar SITT EGET NAMN FEL???. Men, hon vägrar lämna tillbaka det, utan ska även se till att jag betalar dessa 300 000kr.

Gör jag inte det, då kommer hon oxå anmäla mig för misshandel och stämma mig på det, på nåt sätt... Jag vet inte riktigt hur det fungerar juridiskt.

Men värsta scenariot är att jag blir bostadslös, hon anmäler mig och ser till om att jag inte får närma mig bostaden, sen rättegång där jag känner att jag kommer bli straffad för något som det inte finns en halv procent sanning i, och min älskade hund, ja, den får väl omhändertas av någon, och jag har en skuld "påskriven" av mig på till henne på 300 000kr.

Så, enligt henne så är det så att om jag bara packar mina kläder i princip, sköter en avbetalningsplan på 5000kr i månaden som tydligen står i detta avtal enligt henne (för jag har ju inte fått läsa det), lämnar lägenheten med min hund, och få bo på gatan eller nånstans utan trygghet för de personer som fortfarande jagar mig efter att deras vän blev dömd till 8 års fängelse för försök till mord på mig, så är allt lugnt enligt henne.

Men, "jävlas" jag som hon uttrycker det, genom att vilja det som faktiskt lagen säger om bodelning och boende, då gör hon en fejk-anmälan.

Jag känner mig så jävla kränkt och korkad, som inte såg det här komma med skuldsedel "för att hon skulle känna att jag inte lämnande HENNE med skulderna ensam", skriver du bara på eller säger att du skrivit på, så kommer jag känna mig trygg och allt kommer nog bli bättre eller till och med bra mellan oss...

Nu håller hon på med byte av lägenhet till en annan, hon står ensam på kontraktet, men jag har bott här i 3 år, och enligt hyresgästförenngen som jag är medlem i så är skyddet starkt när man är gifta, de påstod att hon inte ens FÅR byta denna lägenhet utan mitt samtycke alternativt ett beslut i rätten som säger att hon har rätt till det. Men protesterar jag, så får hon bort mig på fem sekunder genom en falsk anmälan.

Bara för att jag tränar styrketräning (vilket hon oxå gör men det syns inte), är storväxt av arvet efter min far, råkar gilla tatueringar, och dessutom har dåligt med hårväxt på huvudet, så att jag har valt att raka bort det, det gör mig inte till en kvinnomisshandlare, men jag kanske möjligtvis ser ut som en hos någon med fördomar, och jag tror det räcker för att bli dömd, utan några som helst bevis eller någonting alls, bara hennes ord, mot mina.

Mvh en halvt panikslagen Alex
Alex Sthlm

Re: Skiljsmässa med utpressning!

Inläggav Alex Sthlm fre maj 29, 2009 1:33 pm

Glömde tillägga att inget äktenskapsförord finns
Alex Sthlm

Inläggav ängel tis sep 01, 2009 10:10 pm

Hej
Vet inte om det är rätt att jag skriver här.Du kanske hade förväntat dig få svar av någon professionell jurist om detta problem du blivit drabbad av.Jag hoppas du får hjälp på något sätt,med dina rättigheter.
Att det finns såna uträknande människor,som med rått mod utan samvete planerar vad dem ska utsätta den andra parten för bara för att tillgodose sig själv i första hand....
Men den som gapar efter mycket,mister oftast hela stycket.....
Du ska se att saker och ting ordnar sig,du måste börja bena någonstans.
Du måste vara stark,jag lider med dig.....
Du måste prata med någon, eller anlita advokat/jurist för hjälp.
Det verkar som att hon har gjort sig skyldig till flera saker.Dels om boendet och sen köra med utpressning om något du inte ens gjort dig skyldig till......ljuga om det ena och andra....

Jag hoppas att någon annan människa/jurist läser detta och ger dig råd hur du ska gå till väga med denna mardröm du hamnat i !
Jag önskar dig lycka till......Du ,allt ont förgås...Jag har själv varit med om en del och saker och ting har börjat falla på sin plats.Det går mot rätt håll.....
Man måste vara stark för sig själv,försöka göra det bästa av situationen.

MVH Ängel i Luleå
ängel

Inläggav Alex Sthlm ons sep 02, 2009 1:42 pm

Tack för svaret, vem du nu är :?

Skönt att någon i alla fall tog sig tid att läsa det jag skrivit och faktiskt skrivit ett svar.

Jag har kontaktat advokat Kerstin Koorti, och gett henne allt material som inspelningar, hotelser i form av sms etc.

Jag har i alla fall fått det bekräftat, att jag är anmäld för grovt kvinnofridsbrott. Men inte av polisen, jag har trots att det gått tre månader ännu inte blivit kontaktad eller delgiven misstanke eller ombedd att komma på förhör. Dock har jag gjort en motanmälan, ang. falsk angivelse (eller hur rubriceringen nu heter).

Men det var inte helt enkelt, polisen VÄGRADE ta med inspelningen,sms, höra vittnen som hört min fru skrika i telefon att hon ska falskligen anmäla mig i anmälan. Denna vägran motiverade polisen med att om de tar emot det materialet, så bekräftar de att en anmälan finns mot mig, och eftersom utredning pågår, så får de varken bekräfta eller förneka hurvida det finns en anmälan mot mig, Därmed fick jag inte lämna över materialet, snacka om byråkrati. :?
Alex Sthlm

Inläggav ängel ons sep 02, 2009 6:06 pm

Hej igen....
Vad bra att du kontaktade Advokaten....Du ska se att det löser sig med allt.
Jag önskar dig lycka till i livet......
ängel

Återgå till Familj