You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer
You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer

Hur kan han göra? (galet X)

Här diskuterar kan Du diskutera juridiska ämnen som berör familjen.

Hur kan han göra? (galet X)

Inläggav Kluster tis apr 13, 2010 11:10 am

Hejsan!
Jag skriver för en väns räkning. Jag tycker så synd om honom! Vi har känt varandra i MÅNGA år. När han för 4år sedan skiljdes från sin dåvarande fru så gick han igenom ett rent h-vete!
Hon lämnade hemmet, honom och barnen vind för våg i ett halvår och hörde knappt av sig.
Sedan bestämde HON att barnen skulle skrivas hos henne så hon kunde få bostadsbidrag. Hon flyttade till en annan kommun och tog barnen med sig. Denna killen har sen dess varit singel i 4 år och verkligen levt för sina barn. Så fort han gjort minsta lilla försök att börja dejta någon så har hon klivit in och förstört genom att använda barnen mot honom..pratat illa om honom och ställt utlimatum att han inte får ha sina barn var annan helg om han inte fortsätter vara singel osv.
Kan kanske tyckas att han varit "mesig" som gått med på hennes krav. Men han har helt enkelt varit så rädd att förlora sina barn. Han har även sagt att han inte träffat någon kvinna som var värd den kampen om barnen. Medans hans föredetta fru har haft 6 olika förhållanden där hon presenterat killarna i fråga för barnen.

För att inte göra storyn allt för lång så...
Problemet i nuläget är att han har träffat en kvinna som han verkligen vill dela livet med. Dem har känt varandra i snart 2 år och har träffats i smyg som ett par i drygt 1år för att hålla X-frun lugn. Men nu funderar dem på att flytta ihop och den nya kvinnan känner oxå att hon vill att han tar ställning mot X-frun så dem slipper ha sitt förhållande i smyg.
Min vän valde att berätta om sin flickvän och då blev det livat vill jag lova! X-frun har tidigare gjort sig skyldig till olaga hot, misshandel och olaga intrång/hemfridsbrott hos en tjej han började dejta för 2 år sedan. Nu hotar X-frun med att göra allt i sin makt för att förstöra mellan min vän och hans nya tjej. Hon hotar med att anmäla honom för diverse saker och hon hotar med att ta barnen ifrån honom osv. Hon hittar på massor med saker för att kunna förstöra för honom. Jag tror att hon lider av någon personlighetsstörning med tanke på hennes betéende.

Han vill ha ett samarbetssamtal med henne hos familjerätten för att komma överens om hämtning och lämning av barnen samt semester osv. Hon vägrar prata med honom så länge han träffar den nya flickvännen.
Min undran är om han dem kan skriva en överenskommelse hos familjerätten som dem båda skriver på och som dem på familjerätten bevittnar och få den överenskommelsen "godkänd" av tingsrätten på något vis. Så att han kan slappna av och slippa oroa sig för att mamman ska hindra honom från att ha barnen var annan helg.

Eller måste man ha rättegång för att kunna få ett sånt avtal godkänt?
Kluster

Återgå till Familj