You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer
You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer

Polisanmäla en som smittat mig med förkylning

Här kan Du diskutera brott och straff. Endast juridiska ämnen.

Polisanmäla en som smittat mig med förkylning

Inläggav Janine Anderon fre mar 16, 2007 12:23 pm

Hej,

Jag funderar på att polisanmäla min väninnas dotter på 5 år/väninna för att jag blivit smittad med en riktigt kraftig förkylning. Jag har nu haft två hemska veckor förkylning och blivit av med pengar, mindre sjukersättning och karensdagar efter jag varit hemma från jobbet.

Det vore intressant att polisanmäla för att se om det leder till prejudikat. Rimligen så borde man kunna få någon dömd för detta. Om man har HIV och undanhåller det om man har sex med någon kan man bli dömd för misshandelr. Jag är trött på folk som går till jobbet sjuka.

Saken är också att jag spelat in min väninna som säger att det är hennes dotter som smittat mig, bevisläget är alltså bra! Min väninna sa också att jag skulle komma till henne och att hennes dotter var "lite" sjuk. Det finns sparat i e-post från henne.

Förhoppningsvis så leder en dom till at socialen kopplas in till deras familj.

Är det nåon som vill stödja mig i det här? Kanske stödja mig moraliskt eller med pengar för att driva detta. Skriv under nedan!
Janine Anderon

Re: Polisanmäla en som smittat mig med förkylning

Inläggav Mange fre mar 16, 2007 7:50 pm

Janine Anderon skrev:Hej,

Jag funderar på att polisanmäla min väninnas dotter på 5 år/väninna för att jag blivit smittad med en riktigt kraftig förkylning. Jag har nu haft två hemska veckor förkylning och blivit av med pengar, mindre sjukersättning och karensdagar efter jag varit hemma från jobbet.

Det vore intressant att polisanmäla för att se om det leder till prejudikat. Rimligen så borde man kunna få någon dömd för detta. Om man har HIV och undanhåller det om man har CENSURERAT med någon kan man bli dömd för misshandelr. Jag är trött på folk som går till jobbet sjuka.

Saken är också att jag spelat in min väninna som säger att det är hennes dotter som smittat mig, bevisläget är alltså bra! Min väninna sa också att jag skulle komma till henne och att hennes dotter var "lite" sjuk. Det finns sparat i ,-post från henne.

Är det nåon som vill stödja mig i det här? Kanske stödja mig moraliskt eller med pengar för att driva detta. Skriv under nedan!

Hej Janine,

jag håller med dig. Det är äckligt med barnbakterier. Dom borde sättas i karantän när dom är sjuka. Jag stödjer dig inte med pengar men moraliskt. På vänninnan bara!
Mange
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Ibrahim lör mar 17, 2007 7:17 pm

Det låter som ett intressant mål.

Men jag tycker nog du är sjuk om du polisanmäler henne enbart för det, det skulle ju kunna få trista konsekvenser för din vänns familj om hon blev dömd.
M.V.H.

IBBE
Ibrahim
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Stickan i fickan tor mar 22, 2007 2:48 pm

Janine Anderon skrev:Hej,

Det vore intressant att polisanmäla för att se om det leder till prejudikat. Rimligen så borde man kunna få någon dömd för detta. Om man har HIV och undanhåller det om man har CENSURERAT med någon kan man bli dömd för misshandelr. Jag är trött på folk som går till jobbet sjuka.

Saken är också att jag spelat in min väninna som säger att det är hennes dotter som smittat mig, bevisläget är alltså bra! Min väninna sa också att jag skulle komma till henne och att hennes dotter var "lite" sjuk. Det finns sparat i ,-post från henne.

Jag älskar att ställa till det! Polisanmäl henne och hennes barn. Det är helt rätt, du har ju faktiskt fått lida av ditt sjukdomsfall. Både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt!
Stickan i fickan
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav mama lör mar 24, 2007 11:55 pm

Problemet för dig blev precis att du skriftligen medgivit att hon meddelat dig att dottern var sjuk och att du, trots detta och dessutom frivilligt, utsatte dig för "faran". Skulle vilja dra paralellen med t ex boxarna som inte kan anmäla varandra för misshandel trots att de bevisligen och med mängder av ögonvittnen åkt på storsmörj.

För övrigt trodde jag att det var allmänt känt att barnfamiljer är vandrande smitthärdar. :wink:
mama
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav flyT tor sep 17, 2009 4:02 am

Secrets of Success at an Interview

The subject of today's talk is interviews.
The key words here are preparation and confidence, which will carry you far.
Do your homework first. (ffxi gil)
Find out all you can about the job you are applying for and the organization you hope to work for.
Many of the employers I interviewed made the same criticism of candidates. "They have no idea what the day to day work of the job brings about. They have vague notions of 'furthering the company's prospects' or of 'serving the community', but have never taken the trouble to find out the actual tasks they will be required to do."
Do not let this be said of you. It shows an unattractive indifference to your employer and to your job.
Take the time to put yourself into the interviewer's place. He wants somebody who is hard-working with a pleasant personality and a real interest in the job. maple story mesos
Anything that you find out about the prospective employer can be used to your advantage during the interview to show that you have bothered to master some facts about the people who you hope to work for.
Write down (and remember) the questions you want to ask the interviewer(s) so that you are not speechless when they invite your questions. Make sure that holidays and pay are not the first things you ask about. If all your questions have been answered during the interview, replay: "I did have several questions, but you have already answered them all."
Do not be afraid to ask for clarification of something that has been said during the interview if you want to be sure what was implied, but do be polite.wow gold
Just before you go to the interview, look again at the original advertisement that you answered, any correspondence from your prospective employer, photocopies of your letter of application or application form and your resume.
Then you will remember what you said and what they want. This is very important if you have applied for many jobs in a short time as it is easy to become confused and give an impression of inefficiency.
Make sure you know where and when you have to report for the interview. Go to the building (but not inside the office) a day or two before, if necessary, to find out how long the journey takes and where exactly the place is.
Aim to arrive five or ten minutes early for the actual interview, then you will have a little time in hand and you will not panic if you are delayed. You start at a disadvantage if you arrive worried and ten minutes late.(wow gold)
Dress in clean, neat, conservative clothes. Now is NOT the time to experiment with the punk look or (girls) to wear low-cut dresses with miniskirts. Make sure that your shoes, hands and hair (and teeth) are clean and neat.
Have the letter inviting you for an interview ready to show in case there is any difficulty in communication.
You may find yourself facing one interviewer or a panel. The latter is far more intimidating, but do not let it worry you too much. The interviewer will probably have a table in front of him/her. Do not put your things or arms on it.
If you have a bag or a case, put it on the floor beside your chair. Do not clutch it nervously or, worse still, drop it, spilling everything.
ffxi gil,Shake hands if the interviewer offers his hand first. There is little likelihood that a panel of five wants to go though the process of all shaking hands with you in turn. So you do not be upset if no one offers.
Shake hands firmly - a weak hand suggests a weak personality, and a crushing grip is obviously painful. Do not drop the hand as soon as yours has touched it as this will seem to show you do not like the other person.
Speak politely and naturally even if you are feeling shy. Think before you answer any questions.
If you cannot understand, ask: "Would you mind rephrasing the question, please?" The question will then be repeated in different words.
If you are not definitely accepted or turned down on the spot, ask: "When may I expect to hear the results of this interview?"
If you do receive a letter offering you the job, you must reply by letter (keep a photocopy) as soon as possible.
Good luck! aion gold
flyT
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav E´B tis apr 20, 2010 11:31 am

Hm... undrar hur lång preskriptionstiden är i sådana fall. Både jag och mina barn har haft en del förkylningar. Kanske jag får ihop så pass mycket att jag/vi blir ekonomiskt oberoende för all framtid. :twisted:
E´B

Inläggav Kansas ons apr 21, 2010 8:52 am

Det vore intressant att polisanmäla för att se om det leder till prejudikat. Rimligen så borde man kunna få någon dömd för detta. Om man har HIV och undanhåller det om man har sex med någon kan man bli dömd för misshandelr. Jag är trött på folk som går till jobbet sjuka.

Det här skulle det vara intressant att se en prövning på. Är man sjuk ska man stanna hemma från arbetet tills dess man är frisk. Men baserat på vad du skriver så verkar din situation inte ha med detta att göra.

Saken är också att jag spelat in min väninna som säger att det är hennes dotter som smittat mig, bevisläget är alltså bra! Min väninna sa också att jag skulle komma till henne och att hennes dotter var "lite" sjuk. Det finns sparat i e-post från henne.

Om det är så att din väninna informerat dig om att hennes dotter var "lite" sjuk och du ändå åkte dit för ett besök så är det i princip kört för dig. Då har du själv ansvar för att inte utsätta dig för smitta. Du skulle alltså stannat hemma eller hälsat på någon annan. En "skyll dig själv" situation. Att hon efteråt sagt att det var hennes dotter som smittat dig spelar ingen roll, du utsatte dig själv för smittan.

Varför? Finns det saker i din vänninas familjeförhållande som du inte berättar om? Om du vill att socialen ska bli inkopplad bara för att du blev blev smittad med en förkylning så låter det väldigt illasinnat av dig och jag tycker i så fall synd om de som tror sig vara dina vänner.

Tyvärr inte. Om det hade gällt en anmälan mot en arbetskollega som går till jobbet sjuk hade jag kunnat gjort det. Men som det ser ut nu så jävlas du bara med en annan människas liv, det kan jag inte ställa mig bakom.
Kansas

Inläggav trädrängen lör maj 08, 2010 6:51 pm

Låter lite banalt av dig att göra en polisanmälan för en förkylning mot en 5åring som ej har straff ansvar? eller så vill du bara roffa åt dig ett prejudikat?

Är du arbetslös eller har för mycket fritid att inbilla dig att en sådan anmälan skulle ge resultat.
Försök att bevisa i en indiciekedja att just din förkylning kom från henne och inte tvärt om?
Det finns knappast DNA på din snoriga näsa som har hennes Okontaminerade dna?

Speciellt när du hänvisar till en annan händelse om en kvinna som ej delgivit sin (Gifta)partner
om att hon bär på HIV, när de har sex?

Är det så att du har sex med din väninnas dotter och hon smittat dig vid sex?
då är det rimligen du som kommer att dra det kortaste stråt.

Gå o läs en bok eller se en meningslös film. :mrgreen:
trädrängen

Återgå till Brott och Straff