Jag vill fråga er om Internet, och vad som gäller där beträffande brott. Har deltagit på usenet, som är omodererat, och mottagit tre offentliga mordhot och ett hot om misshandel.
Ett av dem var detaljerat med olika metoder, som att man skulle göra jordförbättringsmedel av mig, eller meja ned mig med en kalashnikov, sälja mig som slav.De menade att social borde ta mina barn, och förtalade dem. Allt detta för att jag var sjukpensionerad. Mina föräldrar kallades brottslingar, min fru hora, och jag själv en hallick ansvarig för traffickingverksamheten i norrland. Utöver detta påstod en kvinnlig deltagare att jag skickat trakasseribrev och hotelser till henne. I tre veckor fortsatte hon med detta utan att vare sig i email eller offentligt (!) visa upp grunderna för sina påståenden. I mycket syntes ju bluffen, för hon försökte förklara VARFÖR hon gjorde så där, vilket man ju inte gör , om man inte gjort något...
Nu ligger saken till så här, att jag skriver skriver under alias på internet, just på grund av obehag som jag råkat ut för. Kvinnan som förtalade mig, däremot är jurist, och skriver under eget namn. Den som hotade mig med misshandel skriver under initialer, ibland under eget namn. Den ena som mordhotade mig skriver under förnamn+initial, den andra under eget namn.
Nu säger alla de här människorna att det är okey att mordhota mig, eftersom jag aldrig kan bevisa att jag personligen har blivit hotad, eftersom jag skriver under alias. Jag tror dem, kan inte ha lägre uppfattning än jag har om en havererad rättstat.
Sedan de gjort detta, så började de naturligtvis att avslöja min identitet,stegvis, och på olika sätt så att ansvaret för avslöjandet inte skulle kunna utpekas på någon enskild.
Nu menar ju jag att det inte spelar någon roll HUR min identitet avslöjas: av mig själv eller någon annan: stegvis eller på en gång. Deras argument att jag inte kan bevisa att deras hotelser riktats mot mig, är ju därmed underminerat av dem själva.
Jag gav i alla fall upp, då jag inte har några högre uppfattningar om rättsystemet. Har någon gång anmält till polisen, som brukar svara att man få skylla sig själv om man läser på internet.
Därför valde jag att visa dem med hårdhänta metoder att jag ingalunda gav vika, och sedan filtrerade jag bort deras mordhot.
Vore kul att höra vad ni har att säga om mina kanske hypotetiska chanser i rättsystemet..