Hej.
Jag har skrivit papper på en bostadsrätt och betalat in handpenningen. Överlåtelsen har ännu inte gjorts. Vi ska träffas hos min bank om ett par veckor.
Nu känns köpet av olika anledningar inte bra längre. Har hela tiden letat efter en lägenhet med ett kök med en riktig fläkt med eget utsug, som denna lägenheten hade. Påpekade detta när jag tittade på lägenheten för mäklaren. Efter att vi skrivit framkom det att det inte får vara en sådan fläkt i köket utan att den måste kopplas bort från utsuget. Säljaren renoverade köket för ett år sedan och satte alltså in denna fläkt trots att det inte är tillåtet. Nu säger han att han ska korrigera den så att den blir enl reglerna. Men det kommer inte att kunna bli en sådan som jag vill ha. Dessutom framkom det efter att vi skrivit att ventilationen till badrummet inte är tillräcklig och detta måste också åtgärdas. Det är visserligen något som föreningen ska stå för. Men även här sades inget innan vi skrev papper, trots att jag frågade om det var något vi behövde veta som behövde åtgärdas. Tycker att det känns olustigt och oseriöst nu.
Även om vi skrivit papper. Har man verkligen ingen rätt att häva köpet? Själva överlåtelsen är som sagt inte gjord. När jag tar upp att jag tycker det är skött oseriöst med säljaren så svarar han inte på det utan hänvisar bara till att han ska lösa det (vilket ju inte är möjligt!).
Jättetacksam om jag kan få svar från er om detta! Tack på förhand!