You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer
You need flash plug-in to view this page, dowload latest version here http://www.macromedia.com/go/getflashplayer

David och Goliat

Här kan du diskutera juridiska frågor.

David och Goliat

Inläggav Markus tor feb 15, 2007 11:53 am

Hej, jag är artist och mitt artistnamn är xxxxxxxx.

I januari fick jag namnet varumärkesregistrerat av PRV, Patent & Registreringsverket.

I dagarna tog jag emot ett rekommenderat brev av advokatbyrån som företräder
xxxxxxxx Enterprises International inc, dvs tidningen xxxxxxx.

De uppmanar mig att omedelbart återkalla min registrering av xxxxxxxx xxxxxxxx och upphöra
använda varumärket därför att det gör intrång i deras klients varumärkesrätt.

Jag skulle vilja få era kommentarer och råd innan jag går vidare.
Jag vill inte förlora rätten till vad som blivit beviljat som mitt bara för att jag är ”en David mot en Goliat”

Läs brevet från xxxxxxxxx advokatbyrå på min hemsida
http://www.xxxxxxxxxx
Senast redigerad av Markus ons feb 28, 2007 10:45 pm, redigerad totalt 1 gång.
Markus

Inläggav Ibrahim fre feb 16, 2007 7:46 pm

Spontant känns det som svårt för dem att vinna detta. Men jag är inte jurist så det är bara mitt förnuft.

Är du med i musikerförbundet, isf kan du ju kontakta Per Herrey, deras jurist för hjälp med detta. Om ej så kan det ju vara skäl nog att gå med i musikerförbundet.
M.V.H.

IBBE
Ibrahim
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Dag lör feb 17, 2007 12:36 am

Hej Markus,

spontant, utan att vara närmare insatt, uppfattar jag namnet/ordet playboy som allmängods och därmed svårt att hävda ensamrätt till för tidskriften, på samma sätt som om Roslagståg skulle hävda att Stockholmståg måste ta bort ordet tåg ur namnet pga att dom var först.

Hör dig för med expertisen, ex en byrå vid namn Mind the Mark som finns med i Juridikfokus justistsök.

Lycka till!

Dag
Dag
Flitig postare
Flitig postare

Inläggav Markus lör feb 17, 2007 5:56 pm

Tackar!
Jag ska både kolla Musikerförbundet och Mind the Ark.
/M
Markus

Re: David och Goliat

Inläggav lily mån mar 30, 2009 9:14 am

In the late 1960's, many people in North America turned their attention to environmental problems, and new steel-and-glass
skyscrapers were widely criticized. Ecologists pointed out that a cluster of tall buildings in a city often overburdens
public transportation and parking lot capacities. (wow power leveling,)
Skyscrapers are also lavish consumers, and wasters, of electric power. In one recent year, the addition of 17 million square
feet of skyscraper office space in New York City raised the peak daily demand for electricity by 120, 000 kilowatts-enough to
supply the entire city of Albany, New York, for a day.
Glass-walled skyscrapers can be especially wasteful. The heat loss (or gain)through a wall of half-inch plate glass is more
than ten times that through a typical masonry wall filled with insulation board. (wow power leveling,) To lessen the strain on heating and air-
conditioning equipment, builders of skyscrapers have begun to use double-glazed panels of glass, and reflective glasses
coated with silver or gold mirror films that reduce glare as well as heat gain. However, mirror-walled skyscrapers raise the
temperature of the surrounding air and affect neighboring buildings.
Skyscrapers put a severe strain on a city's sanitation facilities, too. If fully occupied, the two World Trade Center
towers in New York City would alone generate 2.25 million gallons of raw sewage each year-as much as a city the size of
Stanford, Connecticut , which has a population of more than 109, 000.
lily
Flitig postare
Flitig postare

Återgå till Allmän juridik